LOS CUBOS DE LA MEMORIA
El pintor y escultor Agustín Ibarrola realiza sobre los bloques de formigón que conformen la escollera de defensa del puertu pesqueru de Llanes la so obra de mayor valumbu. A dicir de les sos palabres, l'actuación, constitúi'l "mayor retu al qu'enfrenté, convirtiendo la escollera del puertu llaniscu nuna xigantesca escultura policromada d'infinitos escorzos". A pidimientu del alcalde de Llanes, Ibarrola pintó la superficie de los bloques de formigón afigurando, según la so propia interpretación, el paisaxe, la cultura y la manera de vida de los llaniscos a lo llargo de la hestoria. Les temes, tanto figurativos como non figurativos, son engarzados por una estructura afecha a la xeometría de los cubos y a la discontinuidá de les sos arestes, prismes y superficies. Les pintures componer de múltiples composiciones, pa ser reparaes dende los más diversos puntos de vista próximos o llonxanos, dende tierra o dende'l mar. Con esta obra l'espigón del puertu pesqueru de Llanes.
La primer fase, que'l pintor vascu encetó en 2001, fala del pasáu de los llaniscos ente ilustraciones con motivos vexetales -como la mazana asturiana- y animales -como les gaviluetes qu'a diariu los sobrevuelen-.
La segunda fase de la obra 2003, dexen a un llau los motivos de la primera pa dar pasu a una pintura llineal y colorista. Nada queda de les gaviluetes, mazanes y margarites qu'afaten los primeres.La tercer fase, continuación de la segunda na mesma cara Norte, y na qu'un xigantescu trampantojo que representa al mar Cantábricu colos sos fuertes aguaxes centra les pintures.
En total, fueron pintaes 631 cares de 236 bloques.
SEMEYES
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